سایت پزشکی تیموس

تیموس ، غده ای در پشت استخوان جناغ در جلوی نای

سایت پزشکی تیموس

تیموس ، غده ای در پشت استخوان جناغ در جلوی نای

اطلاعات درباره سرطان (2)

يكشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۵۵ ب.ظ

15 علامت که زنان نادیده می‌گیرند

1.
بر طبق مطالعات به عمل آمده و به گفته کارشناسان، معمولاً زنان بیشتر از مردان نسبت به انجام معاینات توصیه شده پزشکی و غربالگری‌ها توجه نشان می‌دهند. اما وضعیت همواره اینگونه نیست. به‌عنوان مثال، زنان جوان‌تر معمولاً علائمی را نادیده می‌گیرند که امکان دارد به‌وجود سرطان اشاره داشته باشد. البته برخی از زنان به اندازه مردان در انکار کردن مسئله نادیده گرفتن علائم مهارت دارند.
با در نظر داشتن موازنه مناسبی که باید بین انکار نادیده گرفتن علائم و نگرانی مفرط و بیمارگونه از سلامتی خویش (Hypochondria) وجود داشته باشد، در یک بررسی از کارشناسان درخواست شد درباره علائمی صحبت کنند که امکان دارد بلافاصله زنان را نگران نکنند که دچار سرطان شده‌اند، اما در صورت مشاهده آنها زنان باید به پزشک مراجعه نمایند. 15 شماره زیر مربوط به 15 علامت است که امکان دارد با سرطان ارتباط داشته باشند و زنان اغلب آنها را نادیده می‌گیرند. 


.......


ادامه مطلب را از دست ندهید...


2.

تعداد زیادی از زنان بسیار خوشحال می‌شوند وزنشان کاهش یابد، بدون آنکه زحمتی به خود داده باشند. اما محققان می‌گویند که در صورت کاهش یافتن توجیه‌ناپذیر وزن بدن (به‌عنوان مثال 4.5 کیلوگرم ظرف مدت یک ماه از وزن بدن کاسته شود بدون آنکه فعالیت بدنی افزایش‌یافته یا مقدار غذای مصرفی کمتر شده باشد) باید به پزشک مراجعه نمود، و اینکه کاهش توجیه‌ناپذیر وزن بدن نشانه وجود سرطان است، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود. البته ممکن است پس از انجام بررسی‌هایی لازم مشخص شود که این کاهش وزن علت دیگری دارد، به‌عنوان مثال ناشی از بیش فعالی تیروئید است.  
پزشک برای بررسی کردن تیروئید تست‌هایی انجام می‌دهد، و احتمالاً دستور می‌دهد اندام‌های مختلف بدن سی.تی.اسکن شوند. پزشک باید احتمال وجود علل مختلف کاهش وزن را یک به یک بررسی نماید تا بتواند مطمئن شود آنها باعث کاهش وزن نشده‌اند.

3.

نفخ آنقدر رایج است که بسیاری از زنان صرفاً به آن عادت می‌کنند. اما ممکن است نفخ به‌وجود سرطان تخمدان اشاره داشته باشد. دیگر علائم سرطان تخمدان شامل شکم درد یا درد لگن، احساس به سرعت سیر شدن (حتی هنگامی‌که شخص زیاد غذا نخورده باشد)، و مشکلات مربوط به دستگاه ادراری است، به‌عنوان مثال شخص احساس می‌کند باید فوراً به دستشویی برود. 
اگر نفخ تقریباً هر روزه اتفاق افتد و به مدت بیشتر از چند هفته ادامه یابد، باید با پزشک مشورت نمود. پزشک سابقه بهداشتی زن بیمار را به دقت یادداشت می‌کند و دستور می‌دهد سی.تی.اسکن و آزمایشات خون انجام شود.

4.

اکثر زنان کاملاً از وضعیت پستان‌های خود آگاه هستند، حتی اگر به‌طور منظم خودشان آنها را معاینه نکنند، و می‌دانند که باید مراقب ظهور توده در آنها باشند. اما این تنها علامتی نیست که در پستان ظاهر می‌شود که احتمالاً به‌وجود سرطان اشاره دارد. محققان می‌گویند که باید قرمز و ضخیم شدن پوست پستان هم بررسی شود، زیرا ممکن است نشانگر شکل نادر اما مهاجمی از سرطان به نام سرطان التهابی پستان باشد؛ و اینکه اگر پستان جوش بزند و این جوش تا چند هفته باقی بماند، باید به پزشک مراجعه شود تا او این جوش را ارزیابی کند ؛ و اینکه اگر ظاهر نوک پستان هم تغییر کند، یا اگر زن متوجه ترشح کردن آن شود (زنی که با پستان به کودک خود شیر نمی‌دهد)، مراجعه به پزشک لازم خواهد بود؛ و اینکه اگر نوک پستان در حالت طبیعی به طرف بیرون متمایل است و سپس به طرف داخل کشیده شود، این نشانه خوبی نخواهد بود ( اما اگر نوک پستان همواره به طرف داخل متمایل باشد مشکلی وجود ندارد، زیرا تغییر در ظاهر نوک پستان است که امکان دارد علامت نگران کننده‌ای باشد). 
اگر تغییراتی در پستان زن اتفاق افتد، پزشک سابقه بهداشتی او را به دقت یاد داشت می‌نماید، پستان را معاینه می‌کند، و دستور می‌دهد تست‌هایی مانند ماموگرام، سونوگرافی، ام.آر.آی، و شاید نمونه‌برداری (بیوپسی) انجام شود.



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۸
Matin Delove

نظرات  (۲)

g8Io8d lngyeikixzag, [url=http://xmmwadfdggsq.com/]xmmwadfdggsq[/url], [link=http://imdzwxhmodwx.com/]imdzwxhmodwx[/link], http://asyxfiswpdub.com/
Now I feel stiupd. That's cleared it up for me

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">